{"id":170,"date":"2011-03-23T23:45:47","date_gmt":"2011-03-23T22:45:47","guid":{"rendered":"http:\/\/www.waborg.se\/?p=170"},"modified":"2011-03-24T00:12:09","modified_gmt":"2011-03-23T23:12:09","slug":"telemarketing-utan-epost-missar-affarer","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.waborg.se\/2011\/03\/23\/telemarketing-utan-epost-missar-affarer\/","title":{"rendered":"Telemarketing utan epost missar aff\u00e4rer"},"content":{"rendered":"
Under n\u00e5gra veckor har jag provl\u00e4st Dagens Industri<\/a> och idag kom det v\u00e4ntade s\u00e4ljsamtalet som uppf\u00f6ljning. Sj\u00e4lvklart vill man s\u00e4lja en prenumeration och erbjuder ett ”bra pris”. Jag gillar tidningen och skulle mycket v\u00e4l kunna t\u00e4nka mig en prenumeration – men trots det blev det ingen aff\u00e4r. Sk\u00e4let? Jo, de kunde inte eposta sitt erbjudande.<\/strong><\/p>\n Som vanligt ringde de vid fel tillf\u00e4lle, jag var mitt i matningen av sonen, och jag var inte upplagd f\u00f6r att best\u00e4mma mig d\u00e4r och d\u00e5 f\u00f6r en \u00e5rsprenumeration f\u00f6r 3588 kr. F\u00f6r att f\u00e5 m\u00f6jlighet att fundera lite extra fr\u00e5gade jag om de kunde eposta erbjudandet, men d\u00e4r tog det stopp. ”Nej, vi ringer bara” blev svaret. Konsekvensen blev att det inte blev n\u00e5gon aff\u00e4r alls.<\/p>\n Telemarketing-bolagen (och indirekt deras kunder) skulle s\u00e4kert kunna \u00f6ka sin f\u00f6rs\u00e4ljning markant genom att erbjuda lite bet\u00e4nketid och ett epost med erbjudandet. Med ett enkelt IT-st\u00f6d skulle s\u00e4ljaren l\u00e4tt kunna skicka iv\u00e4g ett standardbrev, eventuellt kompletterat med text anpassad till vad vi pratat om. Inget hindrar heller att man skapar l\u00e4nkar i brevet som h\u00e5ller reda p\u00e5 vem som gjorde s\u00e4ljarbetet och d\u00e4rmed skall ha eventuell provision.<\/p>\n Eftersom jag dessutom best\u00e4llde provprenumerationen p\u00e5 n\u00e4tet och bland annat uppgav min epost-adress s\u00e5 \u00e4r det ju minimal risk att s\u00e4ljaren skall f\u00e5 fel adress etc.<\/p>\n Vad \u00e4r problemet?<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Under n\u00e5gra veckor har jag provl\u00e4st Dagens Industri och idag kom det v\u00e4ntade s\u00e4ljsamtalet som uppf\u00f6ljning. Sj\u00e4lvklart vill man s\u00e4lja en prenumeration och erbjuder ett ”bra pris”. Jag gillar tidningen och skulle mycket v\u00e4l kunna t\u00e4nka mig en prenumeration – men trots det blev det ingen aff\u00e4r. Sk\u00e4let? Jo, de kunde inte eposta sitt erbjudande. … Forts\u00e4tt l\u00e4sa \u201dTelemarketing utan epost missar aff\u00e4rer\u201d<\/span><\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/170"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=170"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/170\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":173,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/170\/revisions\/173"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=170"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=170"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.waborg.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=170"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}